Ibland är det svårt att veta vem som är ansvarig – bostadsrättsföreningen, vi på BoKlok eller du själv som bostadsrättshavare. Följande sidor handlar om hur du ska göra när du vill anmäla ett fel, till vem du ska anmäla och vad som händer efter det. En del av det du läser kanske skiljer sig från vad du förväntat dig eller hoppats på, men vi tror att det är viktigt att berätta precis hur det är och att vara öppna och ärliga redan från början.
Bor du i en BoKlok bostad?
Grattis! Då har du gjort ett bra val. Här har vi samlat allt som kan vara bra för dig som bor i en klok bostad att ha koll på - oavsett om du precis har flyttat in eller om du har bott i ditt hem i många år. Välkommen hem!
Efter inflyttning
När du precis har flyttat in har du säkert massor att fixa med. Som att packa upp kartonger, lägga rätt sak på rätt plats och kanske montera en och annan IKEA-möbel?
När du har landat i din nya bostad finns vi kvar, ganska länge till. Med köpet av bostaden följer förutom trygga garantier även några besiktningar - för att säkerställa att allt är som det ska. Och om något går fel, tar vi emot din felanmälan.
Nöjda kunder är viktigt för oss!
Det är viktigt för oss att du trivs i din nya bostad och att du är nöjd med resan dit. Vi deltar därför i Prognoscentrets branschmätning för projektbyggda bostäder.
Det innebär att alla som köpt en BoKlok bostad får en NKI-undersökning (nöjd-kund-index) skickad till sig cirka 2 månader och 2 år efter inflyttning. I dessa får du möjlighet att tycka till om bostaden, vår service och din köpupplevelse med oss. Vi uppskattar om du tar dig tid att fylla i dessa undersökningar så att vi får reda på vad du tycker, och har möjlighet att bli ännu bättre.
Nyfiken på branschmätningen? Ta reda på mer på Prognoscentrets hemsida